Mondstukken welke?

Started by Daan, 12 April 2005, 14:15:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the martin

Op tenor (The Martin Tenor) heb ik 2 goede opties:
- Berg Larsen 110/2 SMS SS (Ook erg goed op Selmer trouwens)
- Runyon Quantum 12 plastic (Ge-tweak-ed door Mojobari)

Die BL zou misschien nog een maatje groter mogen, maar geeft wel net genoeg weerstand om je toonvorming goed te controleren. Prima voor combo werk.

Die Runyon is een geweldig mondstuk. Lekker fel rockmondstuk met toch veel warmte er in. Erg lastig om je toon te controleren vanwege GEEN weerstand.
Wel lekker scheurmondstuk trouwens. Zeker met de spoiler er in.
Doet gewoon pijn aan je oren als je voluit gaat.

Op alt (Conn chu berry) heb ik hem nog niet helemaal.
Mijn V16 A7S komt redelijk in de buurt. Ook hier mag de tipopening wel een graadje groter zijn. (Die zijn trouwens sinds kort leverbaar  :twisted: )
Mijn Vandoren jumbo java A55 is niet echt radicaal anders van klank en heeft waarschijnlijk een niet echt fantastische facing (af en toe piept er nog wel eens een kraakje tussendoor. Of kraakt er nog wel eens een piepje  8)  )

Ik zou daar graag een goede Dukoff of Quantum willen proberen.

Tony

2SMS SS? Is dat Super Small? Eigenlijk nog nooit van gehoord.
Ik vind trouwens een Dukoff met eem L kamer helemaal te gek klinken. Die andere zijn wel erg scherp.

Funkysaxy

ik heb ze net verkocht mijn beide berg larsen mondstukken anders mocht je wel ff proberen.
Zijn erg fijn hoor.

Daan

Zo je hebt ze snel verkocht...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

the martin

Quote from: "Anthony"2SMS SS? Is dat Super Small? Eigenlijk nog nooit van gehoord.
Ik vind trouwens een Dukoff met eem L kamer helemaal te gek klinken. Die andere zijn wel erg scherp.

SS = Stainless Steel
(niet dat andere van zo'n 65 jaar geleden  :wink: )

Paul

FF terug naar het oorspronkelijk onderwerp: die Classic Super mondstukken werden geleverd bij de Amati saxen...dus..... tjechisch ja.
Kwaliteit IMO zeer magertjes: strak,hel geluid zonder enig "leven" erin. Tafel en rails niet echt lekker vlak (tenminste bij het exemplaar dat ik ooit had) en afwerking van e.e.a. was nog wel redelijk te noemen.

Wilde iemand daar 90 Euro voor vragen???mmmmmmmmmmm :x ......ik zou er persoonlijk niets voor willen geven maar € 40 lijkt me,gelet op de kwaliteit, redelijker te zijn.
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

Daan

Heb je het al verkocht?

Voor diegene die het niet wisten IMO = In My Opinion.
Wat betekent trouwens e.e.a.?

Tony

e.e.a. is een en ander.
En deze zal je ook wel eens tegen komen... i.e.g. In elk geval.

Daan

ok dan weet ik dat ook weer...

Daan

Ik had ze vandaag geprobeerd veel mondstukken, uiteindelijk is het toch een metalen Otto Link geworden 6 New tone master (metalen op mijn alt) :) . Hij klinkt erg goed. Ik had ook ander otto link van hetzelfde soort ook nummer 6 geprobeerd maar op een of andere manier kreeg ik daar niet zo goed geluid uit als deze, dat kan natuurlijk goed komen door de afwerking :) . Ben er tenslotte blij mee :D

Ben nu verschillende rietjes aan het proberen die het beste erbij passen:

Rico Select Jazz,  Alexander Superial, Rico Royal ,Vandoren V16, Hemke premium

Paul

Quote from: "Daan"Ben nu verschillende rietjes aan het proberen die het beste erbij passen:

Rico Select Jazz,  Alexander Superial, Rico Royal ,Vandoren V16, Hemke premium

LaVoz ??? Ook ff uitproberen!
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

Tony

LaVoz zeker. Mijn favoriet.
'k Zou dan met de Medium beginnen Daan... denk wel dat die goed is voor je OL.

Ben Rodenburg

ik zweer na jaren nog steeds bij vandoren v16 :P

hoor veel lovende reacties over jazz select reeds van rico, maar heb geen zin om te testen omdat ik zee tevree ben!

en me mondstukken zijn ook perfect, alleen zou me BL een grotere tip moeten hebben, dan ben ik helemaal tevree :D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Daan

Quote from: "S-B"maar heb geen zin om te testen omdat ik zee tevree ben!

Als ik jouw was zou ik toch zeker 2 rietjes kopen van Rico Selecht Jazz. Echt waar die zijn wel erg goed :)

Daan

Ik was toch niet tevreden over de Otto Link, Thuis weer veel geblazen ermee en het klink veel te donker als jullie begrijp wat ik bedoel. Ik kan met mijn selmer soloist een veel mooiere heldere klank maken met meer volume. Dus dankzij mijn moeder die me weer ging brengen ging ik terug. Hierbij had ik veeeel meer mondstukken getest. Ik mag zelfs een paar mee naar huis meenemen om ze te testen dat zijn:

Dukoff Super power Chamber M6
Vandoren V16 A5 S
Berg Larsen (metaal) 80/2 SMS 6
Lebalye Eboniet Alto Jazz 6 MEA

En uiteraad heb ik ook gelijk 2 rietjes van LaVoz erbij genomen Medium Soft :)

En nu weer veel testen ;)